Nedávno se stala opravdu neobvyklá věc. Ačkoliv si společnost Apple velmi zakládá na bezpečnosti dat svých zákazníků, byly desítkám uživatelům odcizeny z kreditních karet velké sumy peněz. Některým bylo odcizeno dokonce 7 000 dolarů, což je cca 150 000 korun. V tuto chvíli podvodné platby nahlásili desítky zákazníků – je možné že se později objeví ještě další.
Prvně se uživatelé obraceli ke svým bankám, protože se domnívali, že je chyba na jejich straně. Ovšem podvodné platby nebyly jen u jedné banky, ale hned u několika velkých singapurských bank, takže musí být chyba na straně Applu. Informoval server 9To5Mac.
Apple Store v Singapuru:
OCBC Bank
Banka Oversea-Chinese Banking Corporation se k problémům postavila čelem a okamžitě nařídila, aby byly ručně kontrolovány všechny příchozí platby prostřednictvím iTunes. „Začali jsme vyšetřovat neobvyklé transakce u 58 karet. Po potvrzení klientů, že se jedná o podvodné platby, jsme podnikli všechny důležité kroky a momentálně jim pomáháme s vrácením jejich peněz.“ uvedl pan Vincent Tan, vedoucí OCBC Bank.
Singapurské zastoupení Applu se k celé situaci vyjádřilo. Situaci sleduje a žádá své zákazníky, aby se v případě odcizení peněz obrátili na stránku zákaznické podpory, kde je přesně napsáno, jak mají postupovat.
“Je nutné se přihlásit pomocí Apple ID. Poté uvidí všechny své nákupy a mohou posoudit pravost plateb před tím, než problém ohlásí” říká Apple Singapore.
Je to opravdu zajímavá situace a v podstatě nikomu není jasné, co může Apple udělat proto, aby tento problém vyřešil. Ujišťujeme vás, že hned jak se objeví další podrobnosti, budeme vás o nich informovat.